Veelgestelde Vragen

Welke informatie bent u naar opzoek?
Meestgestelde vragen
  • 1. Betalen
    • 1.1. Hoe kan ik betalen?
      • Bij de Ledlichtdiscounter.nl kunt u altijd veilig, snel en gemakkelijk op verschillende manieren betalen. Wij accepteren de volgende betaalmethoden: 
        - iDeal
        - PayPal
        - Achteraf betalen met AfterPay (LET OP! Betaling doet u direct aan AfterPay en niet aan ons)
        - MasterCard
        - VISA Card
        - Bancontact (voor Belgische klanten)
        - Belfius (voor Belgische klanten)
        - KBC (voor Belgische klanten)
        - Bankoverschrijving

        Indien u voor bankoverschrijving kiest, let u er dan wel op dat het verwerken van uw bestelling 1 werkdag langer kan duren. Wij verwerken uw order pas wanneer het aankoopbedrag voldaan is. U kunt onze bankgegevens vinden op de factuur.

        Doet u een aankoop namens een bedrijf (B.V. of N.V.) ? Vraag ons naar de mogelijkheid om op rekening een aankoop te doen. Dit kunt u doen door een e-mail te sturen naar [email protected]

    • 1.2. Op rekening kopen voor scholen, gemeenten en instellingen
      • Mocht u een bestelling willen plaatsen namens een school, gemeente of instelling dan kunt u uw bestelling online plaatsen en kiezen voor bankoverschrijving als betaalmethode. Als u uw bestelling heeft afgerond, neem dan telefonisch of per e-mail contact met ons op ter conformatie. Wij gaan uw order dan direct verwerken. Wij hanteren een betaaltermijn van 14 dagen.

  • 2. Bestellen
    • 2.1. Hoe bestel ik bij ledlichtdiscounter.nl?
      • Stap 1: Winkelmand. Plaats de gewenste artikel(en) in uw winkelmand.

        Stap 2: Gegevens. Vul uw gegevens in. Kies een verzendmethode en een betalingsmethode. Controleer uw bestelling en uw adresgegevens (let hierbij goed op de postcode en het huisnummer). Indien alles klopt, drukt u op de groene knop ‘kopen’.

        Stap 3: Betalen. Zodra u op de groene knop ‘kopen’ heeft gedrukt komt u in het betaalscherm van de door u gekozen betaalmethode. Hier kunt u uw bestelling afronden. 

        Stap 4: Bevestiging. Zodra uw betaling succesvol is afgerond ontvangt u een bevestigingsmail met als bijlage het factuur van uw bestelling. Bestelt u op werkdagen voor 17:00 dan heeft u uw bestelling morgen in huis.

         
         
    • 2.2. Hoe kan ik mijn bestelling aanpassen of annuleren?
      • Heeft u net besteld maar toch een foutje gemaakt? Neem dan z.s.m. telefonisch, per mail of via de chat contact op met onze klantenservice. Mocht u de fout pas later ontdekken dan kan uw bestelling al verwerkt en verzonden zijn. U heeft altijd 30 dagen de tijd om uw order te retourneren naar ons.

    • 2.3. Hoe volg ik mijn bestelling?
      • Zodra wij uw bestelling hebben verwerkt ontvangt u automatisch een e-mail op het door u opgegeven e-mailadres met het track&trace nummer van de zending. Aan de hand van dit track&trace nummer kunt u uw bestelling op de website van DPD volgen. 

    • 2.4. Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?
      • Heeft u op werkdagen (ma. t/m vr.) voor 18:00 besteld dan sturen wij uw bestelling dezelfde dag nog naar u toe. Heeft u na 18:00 besteld dan word uw bestelling de eerstvolgende werkdag verwerkt en verstuurd. Bestelt u in het weekend? Dan word uw bestelling op maandag verzonden.

    • 2.5. Wat zijn de verzendkosten?
      • Bestellingen boven de 49 euro worden gratis verzonden. Bedraagt uw bestelling minder dan 49 euro dan zijn de verzendkosten €5,95. Dit geldt voor alle bestellingen binnen Nederland en België. 

    • 2.6. Kan ik mijn bestelling ook afhalen (Tijdelijk niet mogelijk i.v.m. COVID-19 maatregelen)
      • Ja, bij het afrekenen kunt u kiezen om uw bestelling af te halen bij een DPD pakket service punt of in ons magazijn in Almere. Kiest u voor afhalen bij een DPD pakket service punt, dan kunt u uw pakket de eerstvolgende (werk)dag afhalen. Houd de track&trace mail in de gaten. Afhalen in ons magazijn is mogelijk op werkdagen van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 18:00 .

         
         
    • 2.7. Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven
      • Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen.

  • 3. Garantie
    • 3.1. Hoe meld ik een defect product aan?
      • Heeft u een defect product wat binnen de garantie valt en wilt u hiervoor een vervangend product ontvangen. Stuur ons dan een e-mail met uw ordernummer en een duidelijke omschrijving van het defecte product met eventueel foto’s.

    • 3.2. Beschadigd Product
      • Wij verzoeken u om binnen 5 dagen na ontvangst van uw order een mail te sturen naar [email protected]
        Graag uw ordernummer en 'schade' vermelden in de mail. 

    • 3.3. Hoe werkt het garantieproces?
      • Stap 1: U meld het defecte product bij ons aan, door ons een e-mail te sturen. 
        Stap 2: U ontvangt vanuit onze klantenservice (retour)informatie.
        Stap 3: Als uw defect “goedgekeurd” is, sturen wij u een nieuw product toe. 
        Stap 4: Retourneer defecte of verkeerd geleverde artikelen binnen 14 dagen tenzij anders vermeld, om extra kosten te voorkomen. Deze extra kosten bestaan uit de prijs van het artikel en de retourkosten.

    • 3.4. Moeten defecte producten altijd retour?
      • Zodra u defecte producten bij ons aanmeld, zullen wij u in de retourinformatie aangeven of deze retour gestuurd moeten worden.

    • 3.5. Ik heb de defecte producten al weggegooid, kan ik nog gebruik maken van de garantie?
      • Nee, op het moment dat u geen producten meer in uw bezit heeft kunt u geen gebruik maken van de garantie. Defecte producten dienen namelijk naar ons geretourneerd te worden.

    • 3.6. Wat zijn de retourkosten van een defect product?
      • Op het moment dat u een defect product bij ons aanmeld ontvangt u bij de retourinformatie een retourlabel. Met dit label kunt u het defecte product kosteloos naar ons terug sturen.

  • 4. Retourneren
    • 4.1. Retourneren tijdens COVID-19
      • Vanaf 15/12/2020 kan het zijn dat u tijdelijk niet uw order kan retourneren i.v.m de nieuwe COVID-19maatregeling/lockdown. Wij zullen uw retourtermijn uitstellen. 

        Voordat u uw order retourneert, neem a.u.b eerst contact op met uw pakketshop/postkantoor om te vragen als uw servicepunt open is.

    • 4.2. Beschadigd Product
      • Wij verzoeken u om binnen 5 dagen na ontvangst van uw order een mail te sturen naar [email protected]
        Graag uw ordernummer en 'schade' vermelden in de mail. 

    • 4.3. Hoe meld ik mijn retour aan?
      • Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben.

        Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 60 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. 

        U kunt een retouraanvraag aanmelden via het retourportaal. Als u moeite heeft met het inloggen via ons retourportaal, kunt u altijd een mail sturen naar [email protected] met uw ordernummer als onderwerp. 

         

        Heeft u meer dan een orders geplaatst en wilt u deze beiden retourneren?

        Dat kan! Graag via ons retourportaal vermelden welk artikel hoort bij welk ordernummer die u wenst samen te retourneren in dezelfde doos.  

        (1) U meldt dan nog een retouraanvraag via het retourportaal voor het product van een ander order die u ook wenst te retourneren
        (2) Kies voor de optie ‘Ik heb al een retourlabel aangevraagd’ in de verzendmethode.
        (3) Print het retourformulier uit en voeg het toe aan uw pakket. Er zitten nu twee retourformulier in de doos van beiden orders die u wilt retourneren.

    • 4.4. Kan ik mijn bestelling retourneren zonder een retouraanvraag te vermelden?
      • U dient eerst een retouraanvraag te vermelden via ons retourportaal. U kunt dan kiezen voor de optie 'zelf opsturen via een postkantoor'.

        Als u kiest om zelf uw order als retour opsturen zonder gebruik van onze retourlabel via ons retourportaal, graag altijd uw ordernummer vermelden op het retourlabel. 

        Uw retour kan naar:
        (Uw ordernummer)
        De Steiger 30
        1351 AB
        Almere 

    • 4.5. Wat zijn de retourkosten?
      • U dient zelf zorg te dragen voor de retourkosten. U kunt uw bestelling retourneren met een verzender naar keuze. Prijzen voor het retourneren kunnen hierdoor variëren. Mocht u uw gehele bestelling retourneren dan krijgt u het volledige aankoopbedrag gecrediteerd.

        Echter gelden er voor bedrijven andere regels. Indien u uw zakelijke order terugstuurt, verrekenen wij 5,95 verzendkosten. Dit zijn kosten die wij betaald hebben aan de vervoerder in eerste instantie om uw pakket op te laten sturen. Wij zijn genoodzaakt dit te doen, zodat wij onze prijzen van producten zo laag mogelijk kunnen houden. Wij crediteren nooit de retourkosten.

    • 4.6. Wanneer is retourneren gratis?
      • Mocht uw bestelling defect zijn aangekomen of heeft u de verkeerde producten ontvangen neem dan contact op met onze klantenservice. U ontvangt van onze klantenservice een DPD retourlabel waarmee u de defecte of verkeerd geleverde producten kosteloos retour kan sturen. Retourneer defecte of verkeerd geleverde artikelen binnen 14 dagen tenzij anders vermeld, om extra kosten te voorkomen. Deze extra kosten bestaan uit de prijs van het artikel en de retourkosten.

    • 4.7. Kan ik mijn order ook bij Ledlichtdiscounter.nl's magazijn retourneren?
      • Dan kunt u binnen 7 dagen na aanvraag van uw retour naar ons magazijn gaan om het retour pakket af televeren. Uw retourtermijn is momenteel uitgesteld i.v.m COVID-19.

        Dit betekent dat u langer de tijd heeft om uw retour terug nara ons magazijn op te sturen.

        Ons magazijn adres:

        (uw ordernummer)

        De Steiger 30
        1351 AB
        Almere 

    • 4.8. Heeft u opgegeven dat u uw order wilt retourneren?
      • Wij vragen u vriendelijk deze te retourneren binnen 7 dagen (i.v.m COVID-19 is ons retourtermijn uitgesteld).

        Particulier klanten krijgen het volledige aankoopbedrag gecrediteerd.

        Echter voor bedrijven zijn wij genoodzaakt de oorspronkelijke verzendkosten van 5,95 per pakket in rekening te brengen.

    • 4.9. Retourvoorwarden
      • Wij behandelen uw retourzending binnen 5 werkdagen na ontvangst.

        Het totaal aankoopbedrag wordt op de rekening waarmee u betaald heeft teruggestort.

        Echter voor bedrijven zijn wij genoodzaakt de oorspronkelijke verzendkosten van 5,95 per pakket in rekening te brengen.

        U heeft het recht uw bestelling tot 60 dagen na ontvangst zonder opgave te retourneren.

        Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Mocht het product of de verpakking beschadigd zijn dan is het nodig om het product te testen. Hierdoor kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

        Let op: Indien de originele verpakking beschadigd aankomt of ontbreekt wordt er 20% tot max. 50% van het aankoopbedrag ingehouden. 

         

         

    • 4.10. Kan ik een artikel ook omruilen?
      • Ja, dat kan. De snelste manier om iets om te ruilen is door een nieuwe bestelling te plaatsen. Wij gaan dan gelijk voor u aan de slag om de juiste producten bij u te leveren. De artikelen die u wilt retourneren kunt u retour sturen naar ons retouradres. U dient zelf zorg te dragen voor de retourkosten en het weer inpakken van de producten. Uw retourzending zal na ontvangst binnen 3-5 werkdagen worden verwerkt. 

    • 4.11. Hoelang duurt het voordat mijn retour is verwerkt?
      • Vanaf het moment dat wij uw retour hebben ontvangen hanteren wij 3-5 werkdagen om dit te verwerken. Wij houden u per e-mail op de hoogte van de status van uw retourzending. Bij een credit, ontvangt u het geldbedrag binnen 3 werkdagen terug op de rekening waarmee u betaald heeft nadat u de creditfactuur per e-mail ontvangen heeft.