Veelgestelde Vragen

Welke informatie bent u naar opzoek?
Meestgestelde vragen
  • 1. Betalen
    • 1.1. Hoe kan ik betalen?
      • Bij de Ledlichtdiscounter.nl kunt u altijd veilig, snel en gemakkelijk op verschillende manieren betalen. Wij accepteren de volgende betaalmethoden: 
        - iDeal
        - PayPal
        - Achteraf betalen met AfterPay (LET OP! Betaling doet u direct aan AfterPay en niet aan ons)
        - MasterCard
        - VISA Card
        - Bancontact (voor Belgische klanten)
        - Belfius (voor Belgische klanten)
        - KBC (voor Belgische klanten)
        - Bankoverschrijving

        Indien u voor bankoverschrijving kiest, let u er dan wel op dat het verwerken van uw bestelling 1 werkdag langer kan duren. Wij verwerken uw order pas wanneer het aankoopbedrag voldaan is. U kunt onze bankgegevens vinden op de factuur.

        Doet u een aankoop namens een bedrijf (B.V. of N.V.) ? Vraag ons naar de mogelijkheid om op rekening een aankoop te doen. Dit kunt u doen door een e-mail te sturen naar [email protected]

    • 1.2. Op rekening kopen voor scholen, gemeenten en instellingen
      • Mocht u een bestelling willen plaatsen namens een school, gemeente of instelling dan kunt u uw bestelling online plaatsen en kiezen voor bankoverschrijving als betaalmethode. Als u uw bestelling heeft afgerond, neem dan telefonisch of per e-mail contact met ons op ter conformatie. Wij gaan uw order dan direct verwerken. Wij hanteren een betaaltermijn van 14 dagen.

  • 2. Bestellen
    • 2.1. Hoe bestel ik bij ledlichtdiscounter.nl?
      • Stap 1: Plaats de gewenste artikelen in uw winkelmand.

        Stap 2: Als laatste stap in het bestelproces vult u uw gegevens in. Kies een verzendmethode en de betalingsmethode. Controleer uw bestelling en uw adresgegevens.

        Stap 3: Na het plaatsen van de gewenste artikelen en het controleren van alle gegevens. Kunt u uw bestelling afronden met de gekozen betaalmethode.

        Stap 4: Zodra uw bestelling succesvol is afgerond ontvangt u een bevestigingsmail met als bijlage de factuur van uw bestelling. Bestelt u op de werkdagen vóór 18:00 uur dan heeft u uw bestelling morgen in huis.

    • 2.2. Hoe kan ik mijn bestelling aanpassen of annuleren?
      • Heeft u net besteld maar toch een foutje gemaakt? Neem dan z.s.m. telefonisch, per mail of via de chat contact op met onze klantenservice. Mocht u de fout pas later ontdekken dan kan uw bestelling al verwerkt en verzonden zijn. U heeft altijd 30 dagen de tijd om uw order te retourneren naar ons.

    • 2.3. Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
      • Zodra wij uw bestelling hebben verwerkt ontvangt u automatisch een e-mail naar de opgegeven e-mailadres met het Track & Trace nummer van de zending. Aan de hand van dit Track & Trace nummer kunt u uw bestelling op de website van DPD volgen.

    • 2.4. Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?
      • Heeft u op de werkdagen (ma.t/m vr.) vóór 18:00 uur besteld? Dan sturen wij uw bestelling dezelfde dag naar u toe. Heeft u na 18:00 uur besteld? Dan wordt uw bestelling de eerstvolgende werkdag verstuurd. Bestelt u in het weekend? Dan wordt uw bestelling op maandag verzonden.

    • 2.5. Hoeveel kosten de verzendkosten?
      • DPD verzendkosten zijn €4,95 (voor pakketten onder de 150cm) en €6,95 (voor pakketten 150cm of langer). Verzendkosten zijn afhankelijk van het pakket formaat.

        GLS verzendkosten zijn €6,95 (voor pakketten onder de 150cm) en 7,95 (voorpakketten 150cm of langer). 

        Gratis voor bestellingen binnen Nederland en België vanaf € 49,- zowel thuis of bij een DPD / GLS pakketshop.

    • 2.6. Kan ik mijn bestelling ook afhalen (Tijdelijk niet mogelijk i.v.m. COVID-19 maatregelen)
      • Ja, bij het afrekenen kunt u kiezen om uw bestelling af te halen bij een DPD pakket service punt of in ons magazijn in Almere. Kiest u voor afhalen bij een DPD pakket service punt, dan kunt u uw pakket de eerstvolgende (werk)dag afhalen. Houd de track&trace mail in de gaten. Afhalen in ons magazijn is mogelijk op werkdagen van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 uur en 18:00 uur.

    • 2.7. Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven
      • Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen.

  • 3. Garantie
    • 3.1. Bieden jullie garantie aan?
      • Voor de producten die wij verkopen op onze website beiden wij garantie tussen 3 en 5 jaar aan. De garantieperiode verschilt per product. In de specificaties bij ieder product wordt aangegeven hoelang er garantie wordt verleend. Het retourneren van de producten gaan kosteloos.

    • 3.2. Hoe meld ik een defect product aan?
      • Heeft u een defect product die binnen de garantie valt? Die u ook vervangend wil ontvangen? Stuur ons dan een e-mail met uw ordernummer en een duidelijke omschrijving van het defecte product met eventuele foto’s.

    • 3.3. Hoe werkt het garantieproces?
      • U meldt het defecte product bij ons aan, door een e-mail te sturen. Nadat ontvangt u vanuit onze klantenservice de retourinformatie. Als uw defecte product “goedgekeurd” is, sturen wij u een nieuw product toe. Retourneer het product binnen 14 dagen tenzij anders vermeld, om extra kosten te voorkomen. Deze extra kosten bestaan uit de prijs van het artikel en de retourkosten.

    • 3.4. Beschadigd product
      • Wij verzoeken u om binnen 5 dagen na ontvangst van uw order een mail te sturen naar: [email protected] Vermeld uw ordernummer in de mail met als onderwerp ‘schade’.

         

    • 3.5. Moeten defecte producten altijd retour?
      • Zodra u defecte producten bij ons aanmeld, zullen wij u in de retourinformatie aangeven of deze retour gestuurd moeten worden.

    • 3.6. Ik heb de defecte producten al weggegooid, kan ik nog gebruik maken van de garantie?
      • Nee, op het moment dat de producten niet meer in bezit heeft kunt u geen gebruik maken van de garantie. De defecte producten dienen namelijk naar ons geretourneerd te worden.

    • 3.7. Wat zijn de retourkosten van een defect product?
      • Op het moment dat u een defect product bij ons aanmeldt ontvangt u bij de retourinformatie een retourlabel. Met deze label kunt u het defecte product kosteloos terugsturen.

  • 4. Retourneren
    • 4.1. Kan ik in verband met COVID-19 mijn bestelling nog wel retourneren?
      • Het is zeker mogelijk om uw bestelling te retourneren. Hiervoor gelden de normale retourvoorwaarden en de retourtermijn is verlengd naar 60 dagen.

    • 4.2. Beschadigd product
      • Wij verzoeken u om binnen 5 dagen na ontvangst van uw order een mail te sturen naar: [email protected] Vermeld uw ordernummer in de mail met als onderwerp ‘schade’.

    • 4.3. Hoe meld ik mijn retour aan?
      • Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben.

        Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 60 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. 

        U kunt een retouraanvraag aanmelden via het retourportaal. Als u moeite heeft met het inloggen via ons retourportaal, kunt u altijd een mail sturen naar [email protected] met uw ordernummer als onderwerp. 

         

        Heeft u meer dan een orders geplaatst en wilt u deze beiden retourneren?

        Dat kan! Graag via ons retourportaal vermelden welk artikel hoort bij welk ordernummer die u wenst samen te retourneren in dezelfde doos.  

        (1) U meldt dan nog een retouraanvraag via het retourportaal voor het product van een ander order die u ook wenst te retourneren
        (2) Kies voor de optie ‘Ik heb al een retourlabel aangevraagd’ in de verzendmethode.
        (3) Print het retourformulier uit en voeg het toe aan uw pakket. Er zitten nu twee retourformulier in de doos van beiden orders die u wilt retourneren.

    • 4.4. Kan ik mijn bestelling retourneren zonder een retouraanvraag te vermelden?
      • U dient eerst een retouraanvraag te vermelden via ons retourportaal. U kunt dan kiezen voor de optie 'zelf opsturen via een postkantoor'.

        Als u kiest om zelf uw order als retour opsturen zonder gebruik van onze retourlabel via ons retourportaal, graag altijd uw ordernummer vermelden op het retourlabel. 

        Uw retour kan naar:
        (Uw ordernummer)
        De Steiger 30
        1351 AB
        Almere 

    • 4.5. Wat zijn de retourkosten?
      • U dient zelf zorg te dragen voor de retourkosten. Mocht u uw gehele bestelling retourneren dan krijgt u het volledige aankoopbedrag gecrediteerd.

        Indien u uw zakelijke order terugstuurt, verrekenen wij €5,95 verzendkosten. Dit zijn kosten die wij betaald hebben aan de vervoeder. Wij zijn genoodzaakt dit te doen, zodat wij onze prijzen van producten zo laag mogelijk kunnen houden. Wij creditteren nooit de retourkosten.

    • 4.6. Wanneer is retourneren gratis?
      • Mocht uw bestelling defect zijn aangekomen of heeft u de verkeerde producten ontvangen neem dan contact op met onze klantenservice. U ontvangt van onze klantenservice een DPD retourlabel waarmee u de defecte producten of verkeerd geleverde producten kosteloos retour kan sturen. Retour de producten binnen 14 dagen.

    • 4.7. Kan ik mijn order ook bij Ledlichtdiscounter.nl's magazijn retourneren?
      • Dan kunt u binnen 7 dagen na aanvraag van uw retour naar ons magazijn gaan om het retour pakket af televeren. Uw retourtermijn is momenteel uitgesteld i.v.m COVID-19.

        Dit betekent dat u langer de tijd heeft om uw retour terug nara ons magazijn op te sturen.

        Ons magazijn adres:

        (uw ordernummer)

        De Steiger 30
        1351 AB
        Almere 

    • 4.8. Heeft u opgegeven dat u uw order wilt retourneren?
      • Wij vragen u vriendelijk deze te retourneren binnen 7 dagen (i.v.m COVID-19 is ons retourtermijn uitgesteld).

        Particulier klanten krijgen het volledige aankoopbedrag gecrediteerd.

        Echter voor bedrijven zijn wij genoodzaakt de oorspronkelijke verzendkosten van 5,95 per pakket in rekening te brengen.

    • 4.9. Retourvoorwarden
      • Wij behandelen uw retourzending binnen 5 werkdagen na ontvangst.

        Het totaal aankoopbedrag wordt op de rekening waarmee u betaald heeft teruggestort.

        Echter voor bedrijven zijn wij genoodzaakt de oorspronkelijke verzendkosten van 5,95 per pakket in rekening te brengen.

        U heeft het recht uw bestelling tot 60 dagen na ontvangst zonder opgave te retourneren.

        Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Mocht het product of de verpakking beschadigd zijn dan is het nodig om het product te testen. Hierdoor kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

        Let op: Indien de originele verpakking beschadigd aankomt of ontbreekt wordt er 20% tot max. 50% van het aankoopbedrag ingehouden. 

    • 4.10. Kan ik een artikel ook omruilen?
      • Ja dat kan! De snelste manier om iets te ruilen is door een nieuwe bestelling te plaatsen. De artikelen die u wilt retourneren kunt u retour sturen. U dient zelf zorg te dragen voor de retourkosten. U retourverzending zal na 3-5 dagen worden verwerkt.

    • 4.11. Hoelang duurt het voordat mijn retour is verwerkt?
      • Vanaf het moment dat wij uw retour hebben ontvangen hanteren wij 3-5 werkdagen om dit te verwerken. Wij houden u per e-mail op de hoogte van de status van uw retourzending. Bij een credit, ontvangt u het geldbedrag binnen 3 werkdagen terug op de rekening waarmee u betaald heeft nadat u de creditfactuur per e-mail ontvangen heeft.