Garantie en Klachten

Garantie

Wij doen ons best om onze producten in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens de transport of dat er iets anders gebeurd waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wij verzoeken u een gebrek zo spoedig mogelijk na ontdekking aan ons kenbaar te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Wij bieden standaard 1 tot 5 jaar garantie op al onze producten. Raadpleeg hiervoor de productspecificaties bij het desbetreffende artikel.

De garantie is geldig bij een normaal gebruik van maximaal 8 tot 12 uur per dag. Indien deze 12 uur per dag overschreden wordt, dan vervalt de garantie. 

Klachten

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen door een mail naar ons te sturen. Dit kan via: [email protected]. Wij zullen doorgaans binnen 2 werkdagen reageren en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie geven. Mocht u het als consument niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/). Voor zowel consumenten als zakelijke klanten geldt dat zij, indien zij niet tevreden zijn over de afhandeling van de klacht, de klacht tevens ter bemiddeling kunnen voorleggen aan Thuiswinkel, voor consumenten via www.sgc.nl en voor zakelijke klanten via www.thuiswinkel.org.


Wat gebeurt er als ik de defecte product(en) niet retourneer? 

  • Als u kosteloos een of meer vervangende producten van ons toegestuurd heeft gekregen in verband met garantie en u heeft niet de defecte artikel(en) geretourneerd binnen de 60 dagen retourtermijn (tenzij u anders geïnformeerd ben), zijn wij helaas genoodzaakt om het aankoopbedrag van de product(en) in rekening te brengen. 
  • Als u het product voor een of het andere reden niet kan retourneren (i.v.m. Covid-19), graag dit aan onze klantenservice vermelden. Wij zullen uw retourtermijn dan tijdelijk uitstellen.