Retourneren

U heeft het recht om binnen een termijn van 60 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 60 dagen na de dag waarop u of
een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (Modelformulier), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling over uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

IS RETOURNEREN GRATIS?

Nee, u dient derhalve zelf de retourkosten te dragen. Retourneren is alleen gratis als het product defect is en/of onder garantie valt. 

HOE RETOURNEER IK MIJN BESTELLING? 

Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 60 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te retourneren. 

Heeft u besteld voor 7 juni? Graag uw retouraanvraag vermelden via dit retourportaal.

Heeft u besteld na 7 juni? Graag uw retouraanvraag vermelden via dit retourportaal.

Als u moeite heeft met het inloggen, kunt u altijd een mail sturen naar [email protected] met uw ordernummer en ook de reden waarom u het product wil retourneren. 

WILT U NOG EEN PRODUCT RETOURNEREN VAN EEN ANDERE ORDER?

Dat kan! Graag via het retourportaal vermelden welk artikel hoort bij welk ordernummer die u wenst samen
te retourneren in dezelfde doos. 

(1) U meldt dan nog een retouraanvraag via het retourportaal voor het product van een ander order die u ook wenst te retourneren
(2) Kies voor de optie ‘Ik heb al een retourlabel aangevraagd’ in de verzendmethode.
(3) Print het retourformulier uit en voeg het toe aan uw pakket. Er zitten nu twee retourformulier in de doos van beiden orders die u wilt retourneren.

WILT U LIEVER UW RETOUR ZELF AFLEVEREN BIJ ONS MAGAZIJN? 

Dan kunt u binnen 14 dagen na aanvraag van uw retour naar ons magazijn gaan om het retour pakket af te leveren. Uw retourtermijn is momenteel uitgesteld i.v.m COVID-19. Dit betekent dat u langer de tijd heeft om uw retour terug naar ons magazijn op te sturen.

Ons magazijn adres:
Koningsbeltweg 51
1329 AE Almere
Nederland

GEVOLGEN VAN DE HERROEPING 

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Als u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

Ons retouradres:

Koningsbeltweg 51
1329 AE,
Almere
Nederland

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

BEDENKTERMIJN

- De bedenktermijn is wettelijk minimaal 14 dagen, bij ons is dit 60 dagen. Deze bedenktermijn gaat lopen de dag nadat u alle artikelen uit de bestelling heeft ontvangen.
- Tijdens de bedenktermijn kunt u zonder opgave van redenen laten weten de koop te willen ontbinden. Tijdens deze termijn kunt u de overeenkomst dus 'ontbinden' of 'herroepen'. Ontbinden is niet hetzelfde als retourneren. Het gaat erom dat u binnen de termijn aan ons ondubbelzinnig kenbaar maakt dat u van de aankoop afziet.
- U kunt niet verplicht worden de retour vooraf aan te melden. U moet er ook voor kunnen kiezen om de producten te retourneren binnen de bedenktermijn en in het retourpakket een mededeling te voegen waaruit de wens tot herroeping blijkt. In dit geval dient u dus de producten te retourneren binnen 60 dagen na ontvangst. Dit is slechts anders als u de retour vooraf aanmeldt.
- U moet daarnaast de mogelijkheid hebben om de retour wel vooraf aan te melden (bijvoorbeeld door het formulier te mailen/ te bellen / anders). Vanaf het moment dat u het ons heeft laten weten van de koop af te zien, heeft u vanaf dat moment maximaal 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Dus: als u op dag 12 na ontvangst aan ons laat weten van de koop af te zien, heeft u nog 14 dagen om te retourneren vanaf dat moment.
- Zodra u een mededeling van herroeping ontvangt, bent u verplicht deze ook te bevestigen (per mail).

HET HERROEPINGSFORMULIER

- Een melding kan bijvoorbeeld gedaan worden door het invullen en toezenden van het Europees modelformulier voor herroeping. Het Europeesmodelformulier kunt u hier vinden:

WAARDEVERMINDERING BIJ BESCHADIGING

- Tijdens de bedenktermijn kunt u de producten beoordelen of u deze wenst te
behouden. Als u verder gaat dan nodig is voor deze beoordeling, mogen wij de waardevermindering die daardoor is ontstaan verrekenen met het terug te storten bedrag.
- Graag terugsturen met originele verpakking als dat redelijkerwijs mogelijk is. Mocht er schade zijn ontstaan aan de verpakking, het product of het product zonder originele verpakking terug gestuurd wordt, bent u als consument aansprakelijk voor de waardevermindering die daardoor is ontstaan.

TERUGBETALINGSTERMIJN

De terugbetaaltermijn is ten alle tijden zo snel mogelijk, maar maximaal binnen 14 dagen nadat u de herroepingsmededeling heeft ontvangen. Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.
- Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de aankoop heeft gedaan (Voor zover technisch mogelijk).

RETOURADRES

U dient eerst een retouraanvraag te vermelden via ons retourportaal. U kunt dan kiezen voor de optie 'zelf opsturen via een postkantoor'. Als u kiest om zelf uw order als retour opsturen zonder gebruik van onze retourlabel via ons retourportaal,

graag altijd uw ordernummer vermelden op het retourlabel. 

Uw retour kan naar:

Retour (vul hier uw ordernummer)

Koningsbeltweg 51
1329 AE,
Almere
Nederland

KRIJG IK DE VERZENDKOSTEN VERGOED?

  • Particulier: Indien u alle producten retourneert krijgt u het volledig aankoopbedrag teruggestort, inclusief verzendkosten. 
     
  • Bedrijf: Nee, echter gelden er voor bedrijven andere regels. Indien u uw zakelijke order retourneert, verrekenen wij €4,95 verzendkosten per pakket (€6,95 voor pakketten 150cm of langer). Ook al heeft u in eerste instantie gratis verzending gekregen, brengen wij deze toch in rekening (€4,95 per pakket of €6,95 voor pakketten 150cm of langer). Dit zijn kosten die wij betaald hebben aan de vervoerder in eerste instantie om uw pakket op te laten sturen. Wij zijn genoodzaakt dit te doen, zodat wij onze prijzen van producten zo laag mogelijk kunnen houden. Wij crediteren nooit de retourkosten.

 

WAT GEBEURT ER ALS IK DE DEFECTE PRODUCT(EN) NIET RETOURNEER?

  • Als u kosteloos een of meer vervangende producten van ons toegestuurd heeft gekregen in verband met garantie, en u heeft niet de defecte artikel(en) geretourneerd binnen de 60 dagen retourtermijn (tenzij u anders geïnformeerd ben), zijn wij helaas genoodzaakt om het aankoopbedrag van de product(en) in rekening te brengen.
  • Als u het product voor een of het andere reden niet kan retourneren (i.v.m. Covid-19), graag dit aan onze klantenservice vermelden. Wij zullen uw retourtermijn dan tijdelijk uitstellen.

VEELGESTELDE RETOUR VRAGEN

  • Heeft u opgegeven dat u uw order wilt retourneren? 
    Dan vragen wij u vriendelijk deze te retourneren binnen 14 dagen (COVID-19 retourtermijn uitgesteld). U krijgt dan het volledige aankoopbedrag gecrediteerd. Echter voor bedrijven zijn wij genoodzaakt de oorspronkelijke verzendkosten van €4,95 per pakket (of €6,95 als het pakket 150cm of langer is) in rekening te brengen.
  • Wat zijn de retourkosten?
    U dient zelf zorg te dragen voor de retourkosten. U kunt uw bestelling retourneren met een verzender naar keuze. Prijzen voor het retourneren kunnen hierdoor variëren. Mocht u uw gehele bestelling retourneren dan krijgt u het volledige aankoopbedrag gecrediteerd. Echter gelden er voor bedrijven andere regels. Indien u uw zakelijke order terugstuurt, verrekenen wij 4,95 verzendkosten per pakket (€6,95 voor pakketen 150cm of langer). Dit zijn kosten die wij betaald hebben aan de vervoerder in eerste instantie om uw pakket op te laten sturen. Wij zijn genoodzaakt dit te doen, zodat wij onze prijzen van producten zo laag mogelijk kunnen houden. Wij crediteren nooit de retourkosten.
  • Wanneer is retourneren gratis?
    Mocht uw bestelling defect zijn aangekomen of heeft u de verkeerde producten ontvangen neem dan contact op met onze klantenservice. U ontvangt van onze klantenservice een DPD retourlabel waarmee u de defecte of verkeerd geleverde producten kosteloos retour kan sturen. Retourneer defecte of verkeerd geleverde artikelen binnen 14 dagen tenzij anders vermeld, om extra kosten te voorkomen. Deze extra kosten bestaan uit de prijs van het artikel en de retourkosten.
  • Retourneren van Defecte Producten
    Als het artikel niet geretourneerd zijn binnen de 60 dagen retourtermijn, zijn wij helaas genoodzaakt om het aankoopbedrag van het artikel in rekening te brengen. Als u het product voor een of het andere reden niet kan retourneren, graag dit aan onze klantenservice vermelden. Wij zullen uw retourtermijn dan tijdelijk uitstellen.
  • Hoelang duurt het voordat mijn retour is verwerkt?
    Vanaf het moment dat wij uw retour hebben ontvangen zullen wij dit zo snel mogelijk verwerken. Wij houden u per e-mail op de hoogte van de status. Wij dienen binnen 14 dagen nadat wij uw herroepingsmededeling hebben ontvangen uw te hebben terugbetaald. Wel mogen wij wachten met terugbetalen tot retourontvangst tenzij u eerder aantoont de producten te hebben opgestuurd. Bij een credit, ontvangt u het geldbedrag binnen 3 werkdagen terug op de rekening waarmee u betaald heeft nadat u de creditfactuur per e-mail ontvangen heeft.
  • Kan ik een artikel ook omruilen?
    Ja, dat kan. De snelste manier om iets om te ruilen is door een nieuwe bestelling te plaatsen. Wij gaan dan gelijk voor u aan de slag om de juiste producten bij u te leveren. De artikelen die u wilt retourneren kunt u retour sturen naar ons retouradres. U dient zelf zorg te dragen voor de retourkosten en het weer inpakken van de producten. Uw retourzending zal na ontvangst binnen 3-5 werkdagen worden verwerkt. 
  • Wat zijn de retourvoorwaarden?
    U heeft het recht uw bestelling tot en met 60 dagen na ontvangst zonder opgave te retourneren [Deze regeling geld vanaf 16 december, 2020). U heeft recht op creditering van het aankoopbedrag binnen de retourtermijn. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Mocht het product of de verpakking beschadigd zijn dan is het nodig om het product te testen. Hierdoor kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
  • Product ruilen?
    In verband met de drukte is het niet mogelijk om een product of order om te ruilen. Wij raden u aan om uw volledige order of producten te retourneren naar ons en een nieuwe order te plaatsen en te betalen. De door u geretourneerde order of producten zullen wij op uw rekening terugstorten.