Retourneren

In verband met COVID-19:

Vanaf 15/12/2020 kan het zijn dat u tijdelijk niet uw order kan retourneren i.v.m de nieuwe COVID-19
maatregeling/lockdown. Wij zullen uw retourtermijn uitstellen.
Voordat u uw order retourneert, neem a.u.b eerst contact op met uw pakketshop/postkantoor om te vragen als de servicepunt open is.

Is u product beschadig geleverd?

Binnen 5 dagen na ontvangst van uw order graag een mail te sturen naar [email protected]
Graag uw ordernummer en 'schade' vermelden in de mail. 

Hoe kan ik een retouraanvraag vermelden?

Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet
bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de
reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 60 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. 

U kunt een retouraanvraag aanmelden via het retourportaal.

Als u moeite heeft met het inloggen via het retourportaal, kunt u altijd een mail sturen naar

[email protected] met uw ordernummer en ook de reden waarom u het product wil retourneren. 

 

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Via ons retourportaal krijgt u een retourlabel en een retourformulier. Leg het retourformulier in de doos en
plak het retourlabel op de doos. Breng uw retour dan naar een postkantoor waarvan u een retourlabel heeft
gekregen en lever in uw retour. 

Kan ik zelf mijn order retourneren bij een postkantoor zonder een retouraanvraag te vermelden? 

U dient eerst een retouraanvraag te vermelden via ons retourportaal. U kunt dan kiezen voor de optie 'zelf
opsturen via een postkantoor'.

Als u kiest om zelf uw order als retour opsturen zonder gebruik van onze retourlabel via ons retourportaal,

graag altijd uw ordernummer vermelden op het retourlabel. 

Uw retour kan naar:
(Uw ordernummer)
De Steiger 30
1351 AB
Almere 

Wilt u nog een product retourneren van een andere order?

Dat kan! Graag via het retourportaal vermelden welk artikel hoort bij welk ordernummer die u wenst samen
te retourneren in dezelfde doos. 

(1) U meldt dan nog een retouraanvraag via het retourportaal voor het product van een ander order die u ook wenst te retourneren
(2) Kies voor de optie ‘Ik heb al een retourlabel aangevraagd’ in de verzendmethode.
(3) Print het retourformulier uit en voeg het toe aan uw pakket. Er zitten nu twee retourformulier in de doos van beiden orders die u wilt retourneren.

Wilt u liever uw retour zelf afleveren bij ons magazijn? 

Dan kunt u binnen 7 dagen na aanvraag van uw retour naar ons magazijn gaan om het retour pakket af te
leveren. Uw retourtermijn is momenteel uitgesteld i.v.m COVID-19. Dit betekent dat u langer de tijd heeft om
uw retour terug nara ons magazijn op te sturen.

Ons magazijn adres:
De Steiger 30
1351 AB
Almere 

Veelgestelde Retour Vragen

  • Heeft u opgegeven dat u uw order wilt retourneren?
    Dan vragen wij u vriendelijk deze te retourneren binnen 7 dagen (COVID-19 retourtermijn uitgesteld). U krijgt dan het volledige aankoopbedrag gecrediteerd. Echter voor bedrijven zijn wij genoodzaakt de oorspronkelijke verzendkosten van 5,95 per pakket in rekening te brengen.

  • Wat zijn de retourkosten?
    U dient zelf zorg te dragen voor de retourkosten. U kunt uw bestelling retourneren met een verzender naar keuze. Prijzen voor het retourneren kunnen hierdoor variëren. Mocht u uw gehele bestelling retourneren dan krijgt u het volledige aankoopbedrag gecrediteerd. Echter gelden er voor bedrijven andere regels. Indien u uw zakelijke order terugstuurt, verrekenen wij 5,95 verzendkosten. Dit zijn kosten die wij betaald hebben aan de vervoerder in eerste instantie om uw pakket op te laten sturen. Wij zijn genoodzaakt dit te doen, zodat wij onze prijzen van producten zo laag mogelijk kunnen houden. Wij crediteren nooit de retourkosten.

  • Wanneer is retourneren gratis?
    Mocht uw bestelling defect zijn aangekomen of heeft u de verkeerde producten ontvangen neem dan contact op met onze klantenservice. U ontvangt van onze klantenservice een DPD retourlabel waarmee u de defecte of verkeerd geleverde producten kosteloos retour kan sturen. Retourneer defecte of verkeerd geleverde artikelen binnen 14 dagen tenzij anders vermeld, om extra kosten te voorkomen. Deze extra kosten bestaan uit de prijs van het artikel en de retourkosten.

  • Hoelang duurt het voordat mijn retour is verwerkt?
    Vanaf het moment dat wij uw retour hebben ontvangen hanteren wij 3-5 werkdagen om dit te verwerken. Wij houden u per e-mail op de hoogte van de status van uw retourzending. Bij een credit, ontvangt u het geldbedrag binnen 3 werkdagen terug op de rekening waarmee u betaald heeft nadat u de creditfactuur per e-mail ontvangen heeft.

  • Kan ik een artikel ook omruilen?
    Ja, dat kan. De snelste manier om iets om te ruilen is door een nieuwe bestelling te plaatsen. Wij gaan dan gelijk voor u aan de slag om de juiste producten bij u te leveren. De artikelen die u wilt retourneren kunt u retour sturen naar ons retouradres. U dient zelf zorg te dragen voor de retourkosten en het weer inpakken van de producten. Uw retourzending zal na ontvangst binnen 3-5 werkdagen worden verwerkt. 

  • Wat zijn de retourvoorwaarden?
    U heeft het recht uw bestelling tot 60 dagen na ontvangst zonder opgave te retourneren. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Mocht het product of de verpakking beschadigd zijn dan is het nodig om het product te testen. Hierdoor kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

  • Product ruilen?
    In verband met de drukte is het niet mogelijk om een product of order om te ruilen. Wij raden u aan om uw volledige order of producten te retourneren naar ons en een nieuwe order te plaatsen en te betalen. De door u geretourneerde order of producten zullen wij op uw rekening terugstorten.